a straight friendly blog

18.11.09

ομίχλη

στα fog films ήθελα δω τη στρέλλα, δεν τα κατάφερα, οπότε, περισσότερο από περιέργεια, είπαμε να πάμε στο "μαύρο λιβάδι". διαβάζοντας την σύνοψη, θυμήθηκα τις διάφορες αναφορές που είχα διαβάσει κατά καιρούς, όσο η ταινία ήταν στο στάδιο παραγωγής.

"Βρισκόμαστε το 1654, στην Ελλάδα υπό την κατοχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε ένα απομακρυσμένο γυναικείο μοναστήρι. Ένας Γενιτσαρος σωριάζεται βαριά τραυματισμένος στην πύλη της μονής. Οι μοναχές αποφασίζουν να τον βάλουν μέσα και να τον περιθάλψουν. Εκεί τον φροντίζει κρυφά η Ανθή μια νεαρή μοναχή που έχει πάρει τον όρκο της σιωπής. Ερωτεύονται χωρίς να το καταλάβουν. Η Ανθή δεν τολμάει να του αποκαλύψει το μυστικό της: είναι αγόρι. Ένα αγόρι που μεγάλωσε σαν κορίτσι στο μοναστήρι για να αποφύγει το παιδομάζωμα.Ο Γενίτσαρος και η Ανθή το σκάνε στο δάσος προσπαθώντας να απελευθερωθούν από τα δεσμά τους και δημιουργούν τη δικιά τους ονειρική πραγματικότητα ώσπου..."


είναι μια πραγματικά πολύ καλή ταινία, αξιοσημείωτες ερμηνείες [ειδικά της πρωταγωνίστριας], σκηνοθεσία, φωτογραφία [ιδίως στις σκηνές στο δάσος]. η δε ερωτική σκηνή, χωρίς ίχνος γυμνού, καταφέρνει να μεταδώσει το πάθος και το χάσιμο των χαρακτήρων σε ένα βαθμό που σπάνια συναντας στον κινηματογράφο [το atonement το είχε επίσης καταφερεί, το οποίο δεν πληρούσε καν τα αυστηρά καλλιτεχνικά κριτήρια].

τελειώνει, σε έχει βάλει στο κλίμα της, αρχίζει η συζήτηση με το κοινό και καταφέρνει ο πρώτος "κύριος" να τα καταστρέψει όλα.

"παίρνω το θάρρος σαν απόγονος του κωλοκοτρώνη..."



"έλληνας να κάνει αυτό το πράγμα [το ακατονόμαστο] σε έλληνα;"

τέτοια σιγουριά για το γενεαλογικό του δέντρο;
τέτοια αίσθηση ταπείνωσης της εθνικής του περιφάνειας;
[χμμ, μήπως έφταιγε που ήταν τοπ ο γενίτσαρος;]
όταν έχει τέτοιο πρόβλημα, γιατί επιλέγει τέτοιου είδους ταινίες; Την σύνοψη δεν την διαβάζει;*
ή μήπως χαίρεται να διαμαρτύρεται;

βγήκε έξω και ακουγοταν από την ακαδημίας

[θυμίζει ανάλογη και πολύ χειρότερη σκηνη σε επιστημονικό συνέδρειο στη θεσσαλονίκη όταν γίναμε ρεζίλι διεθνώς με τον κύριο που φώναζε ο φίλιππος ήταν παππούς μου]

να αναφέρω επίσης την αποχώρηση παρέας μόλις άρχισε να εκτυλίσεται η γκέι πλοκή, καθώς και τα αμήχανα γελάκια του κοινού στην σκηνή της αποκάλυψης.

πολλά μπράβο στον σκηνοθέτη για "την γλύκα του οθωμανικού".


*μεγάλο θέμα οι συνόψεις σε φεστιβαλικά προγράμματα παρεμπιπτόντως, φίλη έχει φρίξει σε ταινία με κανίβαλους υποθέτοντας ότι θα έβλεπε κωμωδία αλμοδοβαρικής φύσεως

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Alarm clock,

Τον πείραξαν τα τελευταία
5 λέπτα, κατα τ'άλλα ήταν σύμφωνος...
τι λαμπρός νους, μα τον Τούτατη!

Αλλά και η κυρία με το σχολιασμό της μη ρεαλιστικής απεικόνισης των μοναστηριών ως κέντρων ζωής?

βλαχλακι (το)

υπεροχο τιποτα είπε...

είναι γνωστό εξάλλου ότι μονάζεις στο κέντρο της πόλης!

"πιάσε καλύτερα το σταθμό, έχει παράσιτα"
"παράσιτα; παραμόρφωση απ'τις κιθάρες είναι"

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
όποιος συμπαθεί τους φασίστες να τους πάρει στο σπίτι του